Thursday, August 30, 2012

The tough times are upon me

Working out has been so fun for me. Each time I've felt as I improved and was able to do more then the last time. 
Which is so much fun. And it gives me the motivation to continue. 
I want to see how much better I can do since last time!

Until now. Not the tough times are upon me. Yesterday was the first time, that I felt I didn't want to swim. The first time that it was REALLY REALLY hard to do anything. It went slow, it was tough. And just no fun. 
In my head I tell myself that it has to be tough, how can I ever get better if it's just fun and easy. 
But what the brain says and what I do are two different things. 

I know that this has happened before, and it was just when this feeling came, that I started to have days that I didn't need to do anything. Days I needed to rest. And wops, all of a sudden I didn't do anything for 2 months, and needed to start all over again. 

I'm tired of this, I'm tired of this. I'M TIRED OF THIS. 
I want to have a true and sustainable change in being. 
I want this to be good. 

I've done exercises more or less since our travels in Bolivia last year. So I have improved A LOT from what I did before. 
But it's the "more or less" that I don't like. 
I want it to just be more. No less. All the time. I want it to just be a part of who I am. Nothing else. 

So now it's just the time to be tough, hard and set my goal. 
And keep to it. yayayayaya. 

Tough times are upon me.  

4 comments:

  1. Det farliga med att börja träna är att de första veckorna brukar gå jättebra och man gör stora framsteg. Sedan planar det ut och man måste börja kämpa. Det är rent fysiologiskt så att man under de första veckorna synkar alla nerver och muskeltrådar till sin aktivitet. Då går det väldigt fort. Sen när man har synkat iordning dem så är det musklerna som måste börja växa för att man ska få resultat. Det är då det planar ut och börjar bli jobbigt. För att minska jobbigheten: Drick sojamjölk och ät en banan inom en timme efter passet. Då får du rätt proteiner och lite kolhydrater som hjälper till med musklerna.

    ReplyDelete
  2. Ska införskaffa lite sojamjölk då!

    ReplyDelete
  3. Nu prövar jag för tredje gången (har försökt att skicka tidigare men det har blivit FEL!)
    Okej, för att göra saker kort:
    Jag kan vara PT fast på håll. Jag kan mycket om kost, motion och dylikt och vet en del om hur, var och när du bör/ska träna/äta för att uppnå bra resultat och orka fortsätta. Så det du behöver göra är att hålla träningen uppe för det kan jag tyvärr inte peppa med :-/
    Allt beror ju lite på önskade resultat. Muskelbyggning, starkare, uthålligare, smalare m.m.?
    Jag kan filma olika bra övningar och mejla om du vill och svara gärna på frågor!
    En sak som jag redan kan säga till dig att det är ett BIG NONO!! att dricka energidrinkar innan träning (tolkade som att du gör det utifrån vad du har skrivit, om så inte är fallet så strunta i det jag skrev). Sådant ska man hålla sig till under eller efter EXTREM träning. Annars gör träningspasset ingen nytta.
    Du får gärna höra av dig om du tycker att det är en bra idé. Ge dig tankar hur du ska puscha dig själv och sånt (är ju så tävlingsmänniska med mig själv så några tips ska jag nog kunna komma med).

    syster Johanna

    ReplyDelete
  4. Nej, jag dricker en kopp starkt kaffe innan jag tränar, inget annat. Har aldrig trott på sådant.
    jag skickar dig ett mejl, tycker det låter väldans väldans bra idé!

    ReplyDelete